Saturday 25 June 2011

Tears can heal your sadness..



 "tears can heal ur sadness"
sedih..setiap org penah sedih..tipu la klu kata hepi memanjang..
slalu aku sedih sbb tringat kat arwah mak..rindu sgt2..dalam sebulan mesti menangis.arrgggh..gila sedih..sedih sgt.. sungguh2..hanya air mata je leh rawat aku masa tu...pastu bcakan yasin tuk arwah mak.
aku rasa org laen pun mst sama kan..x kira la kita sedih sbb apa pun..keja ke..stadi ke..kawan ke..bgaduh ke..gf ke..bf ke..ex ke..musuh ke..sapa2 lah..tp memang myakitkan..dan ubatnya airmata..uhhuhuu..
bagi aku la, klu kita sedih sgt2..baek kita nangis puas2..sepuas2nya...biar bengkak mata..biar merah hidung..biar merah mulut..biar smpi xdak airmata nk kuar dah..hah! puas hati..! tp ingat..! esok bila kita bangun dari tido..kita bangun sebagai org baru...semangat baru.. suma tletak pada hati kita..(cakap memang senang, cuba kena kat btg idung..baru paham kan) dan bg aku...1 mlm xmungkin dapat pulihkan semangat kita yg hilang tu..aku dulu pun bbulan2 jugak..uhuhuuuu..tp, 1 mlm nangis teruk2..malam strusnya dpt kekuatan...selang 2-3 minggu nangis balik..hahahaa..xpe..tuk dapat kan kekuatan mang kena mcm tu..hehee..tp jgn amalkan selalu..sebulan skali kira ok la..
x salah kan..menitiskan air mata tuk org yg kita syg...dalam masa yg sama kita kena cuba tuk mlupakan kenangan2 lalu..mesti boleh...! jgn yerlalu ikutkan perasaan (pesanan org2 tua tuk aku dulu2 la) pastu ingat, setiap kejadian ada hikmah..susunan hidup yg Allah tentukan sebenarnya sungguh indah,apa yg berlaku ada sebab yg tsendri...kita ja kena slalu pikir n renung kembali..belajar tuk redha..redha dgn ketentuanNya..insyaAllah...lepas ni kita dapat trima hidup baru..cara baru..skali lg...aku ingtkan diri sendri setiap apa yg belaku ada sebab nya..
"menangis bukan bmakna kita lemah, tp untuk kita mencari kekuatan.."
p/s : untuk diri sendri dan mereka2 yg dlm kesedihan..semoga tabah hdapi segala2nya.
(keep smilling sitifairus n my dear..=))

1 comment:

  1. Kadang menangis itu adalah satu cara kita meluahkan rasa yang tersimpan kuat dalam dakap dada.. Air mata itu perlu jua utk memujuk hati sendiri

    ReplyDelete